Bedre resultater med reklamegaver

Bedre resultater med reklameartikler

BEDRE RESULTATER MED REKLAMEGAVER

Reklamegaver kan øge antallet af besøgende til din stand på messer betydeligt!

Strøgaver og reklamegaver hjælper med at tiltrække potentielle kunder til din stand. De kan desuden være effektive til, efterfølgende, at skabe leads og formidle dine kontaktinfo på en måde, hvorpå du bliver husket.

En messe er en rigtig god mulighed for at komme i kontakt med nye potentielle kunder – de er på messen for at søge ny viden, nye samarbejdspartnere og nye leverandører. Men hvorfor skal de besøgende på en messe netop stoppe ved din stand? Hvordan kan du skille dig ud?

Godt udtænkte reklamegaver vil medvirke til øget antal besøg til din stand og dermed i sidste ende flere leads. Flere leads bør alt andet lige også give øget salg og dermed er ringen sluttet.

52% bedre resultater

Ifølge Incomm Center for Trade Show Research and Sales Training, så er deltagerne ved en messe 52% mere tilbøjelige til at standse op ved din stand, hvis du har en god reklamegave end hvis du ikke anvender reklamegaver. Nu kan du regne baglæns. Hvor mange leads ønsker du på en messe? Hvad er et lead værd for dig?

Men hvilke reklamegaver kan du anvende?

Uanset om du vælger en powerbank med logo, kuglepenne med tryk, notesblokke, logo bolcher eller slik med logo, så bør du sikre dig at din reklamegave afspejler dit produkt, brand eller virksomhed.

“Den bedste reklamegave er den, som modtageren også anvender, når han/hun kommer tilbage på kontoret EFTER messen. Reklamegaven skal have værdi for modtageren – du kan godt anvende generelle reklamegaver som rammer bredt, men skal du virkelig skille dig ud, skal du gå målrettet efter én specifik og veldefineret målgruppe!”

Ekstra tips!

Lad ikke dine reklamegaver stå, så alle bare kan rage til sig. Hvis du deler ud til alt og alle, så mister reklamegaven sin værdi – få modtageren til at føle sig unik. Selv et bolche får højere værdi, hvis det tilbydes personligt med en høflig gestus og et smil. Alt for ofte ser man reklamegaver placeret i mængder og positioner, så tilfældige forbipasserende tager en håndfuld og går videre.

Når det er sagt, så er der naturligvis god branding i, at mange mennesker på messen går rundt med dit logo og dermed skaber synlighed. Det er derfor en god idé, at have flere niveauer af reklamegaver – nogle du kan dele ud til alle, for at skabe synlighed og nogle som gives mere personligt.

Overvej om du, med fordel, kan have flere typer reklamegaver. Én til at skabe opmærksomhed og kontakt – og én til de leads, du gerne vil arbejde videre med. F.eks. en powerbank med logo til de leads der udfylder en formular, booker et møde osv.

Hvordan får du bedre resultater med reklamegaver?

 

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *