Digital markedsføring og reklameartikler

Digital markedsføring og reklameartikler

 

DIGITAL MARKEDSFØRING OG REKLAMEARTIKLER

En verden fuld af muligheder

Den digitale teknologi stormer frem og med den, følger en masse nye spændende muligheder for kreativ markedsføring. Virtual Reality (VR), interaktive og trykfølsomme skærme samt dynamiske websites er kun nogle få eksempler på udviklingen.

Udviklingen giver afsindigt mange nye muligheder for at tænke ud ad boksen. Ta’ f.eks. denne video fra Pepsi Max – det er da markedsføring i særklasse!

 

Er offline dødt?

Bestemt ikke! Der er masser af muligheder for at benytte offline medier. Ta’ bare den klassiske kuglepen med logo, som i en britisk undersøgelse viste sig at være den mest populære reklameartikel – læs artiklen her. De klassiske offline medier kan i højere grad suppleres ved at anvende den nye digitale teknologi og online markedsføring, hvilket giver dig endnu flere tangenter at spille på. Begrænsningen findes ikke længere i mulighederne, men i vores evne til at tænke kreativt.

Et rigtigt godt eksempel på en kombination af de verdener, finder vi i video-kortet. Her kombineres alle fordelene ved direct-mails og mulighed for lyd og billeder. Læs mere om reklamegaver her.

Virtual Reality

Virtual reality er ikke helt nyt, men med Mark Zuckerberg’s seneste samarbejde med Samsung omkring netop VR, så kommer det nok til at gå stærkt. Forestil dig alle de markedsføringsmuligheder der er i VR. Boligpræsentationer hvor man hjemme fra sofaen kan gå rundt i boligen! Produktpræsentationer på en lækker sandstrand! Virtuelle møder og events i omgivelser der er konstrueret til at markedsføre budskabet!

Se video af produktet her under. Send forespørgsel her.

>

Den perfekte balance

Med den digitale teknologi følger en helt ny verden af muligheder. Man kunne nemt komme til at go-all-in på den digitale verden og det vil være en fejl. Modsat vil det også være en fejl ikke at satse på de mange nye muligheder. Den største succes ligger i at finde balancen mellem online og offline medier, og ikke mindst have gennemtænkt hele kampagnen, så alle kanaler bliver bundet godt og kreativt sammen.

Læs også “Reklameartiklernes ABC” en komplet guide til reklameartikler

Se flere eksempler her

Ekstra tips!

Når du laver offline kampagner med henvisning til en hjemmeside, så angiv ikke kun webadressen (www.mitbrand.dk). I stedet kan du med fordel lave en unik webadresse (www.mitbrand.dk/unik) som kun findes på dine offline kampagne. Det giver dig den fordel at du nemt kan måle på effekten af din offline kampagne.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *