Trends: Fra lagervare til unik reklameartikel (uden store kvantiteter, høje priser eller lang leveringstid)

, ,
Fra lagervare til unik reklameartikel

Emnet for vores femte artikel i ”Trends”-serien handler om moderne trykmetoder – og hvordan du kan udnytte dem til at udvikle unikke reklameartikler til dit brand.

For bare 5 år siden krævede de anderledes og unikke reklameartikler ofte en specialproduktion i Østen.
Det var forbundet med lang leveringstid og høje minimumskvantiteter. Det betød, at denne type af reklameartikler typisk var forbeholdt de større virksomheder.

De senere år har trykmetoderne til reklameartikler og merchandise udviklet sig helt enormt. Det er bl.a. printmaskiner til digitalprint, som har givet helt nye muligheder når det kommer til branding af reklameartikler. Maskinerne er blevet bedre, større og hurtigere.

Trends reklameartikler

Gratis e-bog: Trends 2020[br]
Vil du have flere spændende trends? Vi har samlet alle vores trends 2020 artikler i én e-bog.[br] Hent den og læs den når det passer dig![br]
Få e-bogen Trends 2020 nu

Det betyder, at rigtig mange artikler, som ligger på lager hos vores grossister i Europa kan trykkes med digitalprint. Det giver en række fordele for dig som kunde:

Større frihed i designprocessen
Med digitalprint printes der i CMYK-farver. Med denne trykteknik er man ikke begrænset af rene pantonefarver eller antallet af disse. Med digitalprint kan der f.eks. trykkes billeder, farveforløb og skygger. Det er nærmest kun fantasien der sætter grænser.

Lavere minimumskvantitet og færre startomkostninger
Digitalprint er en digital printproces, hvor et digitalt input sendes direkte til trykmaskinen som igangsætter brandingprocessen ud fra det digitale input. Der skal altså ikke laves film eller trykplader, som der skal med traditionelle trykmetoder.

Det betyder færre startomkostninger, lavere priser og lavere minimumskvantitet. Dette betyder i sidste ende mindre lagerbinding og mindre risiko for at ligge inde med et overskud af en given reklameartikel.

Spred dine budskaber på flere artikler
På grund af de lave minimumskvantiteter og færre startomkostninger behøver du ikke længere begrænse dit budget til få artikler. I stedet kan du sprede dit budget til flere reklameartikler, og lave forskellige designs som underbygger dine budskaber.

Video: Sådan foregår digitalprint

[br]

Case: Fra lagervarer til stærke reklameartikler med høj genkendelighed.

Opgave: Fashion brandet Mads Nørgaard skulle bruge en række merchandiseartikler til deres butik på Roskildefestival. Mads Nørgaard kontaktede os for at udvælge og designe en række relevante produkter, som de kunne sælge til deres besøgende i butikken på festivalen. Deadline: 2 uger.

Løsning: Med blot 2 uger til produktudvælgelse, designfase, korrekturgang, produktion og levering var det nødvendigt at udvælge merchandisekollektionen fra vores basissortiment af lagervarer.

Og der er heldigvis rigtig mange varer at vælge imellem. Alene på vores webshop har vi mere end 50.000 lagervarer med gode trykmuligheder.

Til Mads Nørgaard var det vigtigt at udvælge et sortiment med fokus på:

  • God kvalitet
  • Gode trykmuligheder
  • Produkter, der var relevante for festivalgæster

Vi udvalgte et sortiment bestående af bl.a. frisbees, lightere, beskyttelseslommer til telefoner, powerbanks, blyanter, hårbørster, fluo-sticks, notesbøger m.m.

Vi stod ligeledes for designfasen og udarbejdede produktdesigns tro mod Mads Nørgaards visuelle identitet med et naturligt fokus på de genkendelige sorte og hvide striber.

Case Mads Nørgaard - fra lagervare til unik reklameartikel

Pointen er:
Du behøver ikke binde en masse penge i store kvantiteter med lang leveringstid for at få lavet stærke og effektive reklameartikler til dit brand.Vi lavede en stærk merchandisekollektion med høj genkendelighed til Mads Nørgaard brandet, som blev taget godt imod af glade og stolte kunder – alt sammen på 14 dage og med udgangspunkt i lagervarer.

[br]

Udnyt den større frihed i designprocessen – gå amok med digitalprint
– 6 eksempler på populære reklameartikler fra lager med mulighed for digitalprint.

Gør indtryk med digitalprint

Elektroniske gadgets som USB stik og powerbanks er populære – og der findes mange produktvarianter, hvor der er mulighed for at digitalprinte på hele overfladen. Ovenfor har vi lavet et eksempel på en powerbank og et USB kreditkort, hvor vi har mange gode cases med digitalprint.
Find USB kreditkort (4GB) på vores webshop.

[one_half padding=”0 10px 0 0″]Kaffekrus ToGo med digitalprint
[br]To-go kaffekrus med digitalprint hele vejen rundt om kruset. Slip kreativitet løs og lav farverige to-go kaffekrus til dine kunder eller til personalet. En brugbar og populær reklameartikel![/one_half][one_half_last padding=”0 0 0 10px”]Notesbog med digitalprint
[br]Notesbøger fra lager behøver ikke være kedelige. Udnyt mulighederne med digitalprint og design hele forsiden på din Spectrum notesbog. Se Spectrum A5 notesbog og de mange farvemuligheder på shop.langhoff.dk her.[/one_half_last]
[br][one_half padding=”0 10px 20px 0″]Shiva drikkeflaske med digitalprint
[br]Den velkendte Shiva drikkeflaske. Bl.a. brugt af mange professionelle cykelryttere. Med Shiva drikkeflasken kan der digitalprintes hele vejen rundt om flasken. Se et eksempel i vores Cirkus Summarum case her. Flasken fås i mange farver. Tilbydes også i bionedbrydeligt plastik.[/one_half][one_half_last padding=”0 0 20px 10px”]Digitalprint på løbetrøjer
[br]Løbetrøjer med tryk behøver ikke begrænses til et 2-farvet logo. Med digitalprint på løbetrøjer får du helt nye muligheder for at få opmærksomhed til dit budskab. Se f.eks. ovenstående løbetrøje, som vi har lavet til OiSTER med digitalprint af deres østersfigur. Se vores side om løbetrøjer med tryk her.[/one_half_last]

[br]

Find mere inspiration på vores webshop

Vores LINK webshop indeholder rigtige mange lagervarer, som er klar til at blive trykt med dit logo og budskab – måske endda som digitalprint?

Prøv vores søgefunktion på forsiden, som gør det nemt at finde relevante produkter i vores store sortiment.

Shop Langhoff søgefunktion

Læs også vores andre artikler i “Trends” serien:

– Trends: Disconnect to connect! (Med produktidéer)
– Trends: Fokus på miljøet 🌱
– Trends: Mål effektiviteten af dine reklameartikler 📈
– Trends: Reklamegaver med lys – light it up! 💡 (VIDEO)