Hvilke reklameartikler skal testes?

Hvilke reklameartikler skal testes?
Reklameartikler er meget mere end blot kuglepenne med logo. Det er også suppeskåle, bamser og USB sticks – eller sagt med andre ord – fødevareprodukter, legetøj og elektronik. Produkter der alle er underlagt strenge lovkrav og dermed kræver test. I denne artikel vil vi anskueliggøre hvilke reklameartikler der skal testes og hvem der har ansvaret samt hvilken dokumentation du som kunde skal forlange og hvad du skal være særligt opmærksom på.

Læs også generelt om reklameartikler

Hvilke reklameartikler skal testes?

Da reklameartikler i virkeligheden er alle typer produkter med et logo, så vil det være umuligt at lave en komplet og endegyldig liste med hvilke reklameartikler der skal testes. Vi har her listet nogle af de produkter vi oftest producerer og kræver test.

Hvem har ansvaret?

Det er altid importøren der har ansvaret for test af dine reklameartikler, men uanset hvordan vi vender og drejer det, så vil det gå ud over dit brand hvis der opstår problemer. Hvis der er tale om reklamegaver fra EU, så er det forhandleren der har ansvaret og din leverandør bør kontrollere at produkterne er testet korrekt. Er der derimod tale om reklamegaver fra Kina, så vil det ofte din leverandør der er direkte ansvarlig.

Dokumentation og faldgruber

Da vi selv importerer mange reklameartikler som kræver test, har vi gennem mere end 20 år i branchen opbygget en stor erfaring og viden om hvilke produkter der skal testes og hvad man skal være særligt opmærksom på. Trods vores erfaring og viden, har vi alligevel valgt at have eksterne konsulenter med speciale i test og lovgivning tilknyttet. Kravene til tests ændrer sig jævnligt og vi har flere gange erfaret, at trods det at producenten fremviser testrapporter som umiddelbart virker fyldestgørende, så har vi alligevel måtte foretage yderligere test for at overholde lovgivningen i EU.

Har du spørgsmål eller ønsker du mere information om test af reklameartikler, er du velkommen til at kontakte os.
Du kan også læse på Danish Promotion Association

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *