Hvordan bruges reklameartikler i 2017

Hvordan bruges reklameartikler i 2017

Reklameartikler i 2017

På baggrund af 200 interviews gennemført på Marketing Week Live 2017 og B2B Marketing Expo, er BPMA kommet med en oversigt der viser hvordan reklameartikler bruges i 2017 og hvilken effekt reklameartikler giver.

Hvilken følelse får vi når vi modtager en reklameartikel?

79% af de adspurgte giver udtryk for, at de føler sig værdsat når de modtager en reklameartikel. 47% føler glæde og 21% er imponeret.

Hvilke egenskaber har den perfekte reklameartikel?

50% svare at den skal være brugbar. 11% svarer at den skal være personlig. 11% svarer at den skal være unik og 11% svarer at den skal være holdbar. Lidt overraskende svarer kun 9% at den skal være relevant og kun 8% prioriterer kvalitet.

Hvad prioriteres ved køb af reklameartikler?

Brugbarhed kommer igen ind på en førsteplads, hvilket stemmer fint med ovenstående, men her fra prioriteres der anderledes i forhold til ovenstående spørgsmål. På andenplansen ligger pris og herefter kommer, relevans, holdbarhed, osv. Lidt overraskende ligger budskab helt nede på en syvendeplads og miljø/CSR ligger helt i bund.

Hvordan bruger folk reklameartikler?

66% bruger reklameartikler og reklamegaver på messer. 52% til kundepleje. 37% i relation til salg og 27% til medarbejdere.

Hvor mange reklameartikler ligger på dit bord lige nu?

50% svarer at de har fire eller flere reklameartikler liggende og kuglepennen med logo kommer igen i 2017 ind på en klar førsteplads.

Hvad får dig til at holde fast i din leverandør?

Ofte taler man om pris, men undersøgelsen viser ikke overraskende, at pris faktisk er én af de sidste faktorer der tages i betragtning i forhold til at holde fast i sin nuværende leverandør. God service kommer ind på en klar førsteplads og her efter kommer gode relationer, kvalitet, kommunikation, osv.

 

Hele BPMA’s undersøgelse kan læses her.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *