GN skifter til Conxion Marketing Supply Chain Services

Jeg ville ønske vi havde skiftet tidligere

Hvorfor skiftede I til at anvende Conxion’s Marketing Supply Chain Services?
“Tidligere anvendte vi Navision og vi havde alle vores marketingmaterialer på lager. Det fungerede godt når det kørte, men det var hårdt arbejde når det ikke kørte. Desværre brugte vi alt for meget tid på integrationer m.m. der ikke fungerede og alt i alt var det ikke et setup der bare kørte af sig selv. Det var enormt ressourcekrævende og jeg ville ønske vi havde skiftet til Conxion’s Marketing Supply Chain Services meget tidligere.” fortæller Linda Christensen, Marketing Coordinator hos GN Hearing A/S.

Vi brugte alt for meget tid på logistik, administration og fakturering, og det er jo hverken det vi er gode til eller interesseret i. Vores hjerter banker for marketing, og med platformen kan vi bruge vores tid der hvor det giver mest mening og de bedste resultater.

“For at afdække vores markeders behov, brugte vi meget tid på at lave manuelle forecasts. Når vi så havde besluttet hvilke marketingmaterialer vi ville have på lager, brugte vi mange interne ressourcer på at lave kataloger, som vi sendte ud til markederne. Herefter modtog og behandlede vi så deres bestillinger.”

Det er virkeligt skønt!

Hvad har I fået ud af at skifte til Conxion’s Marketing Supply Chain Services?
“I en stor organisation som vores, er et skift af platform ikke bare noget man beslutter fra den ene dag til den anden. Når jeg tænker på alle de ressourcer der er frigivet nu, så er de få ressourcer vi har brugt på at skifte til platformen givet ekstremt godt ud.”

Marketingmaterialer er en del af Marketing Creations kerneforretning og nu kan vi bruge tid på at udvikle frem for at distribuere. Som sagt, brugte vi tidligere alt for mange ressourcer på logistik, fakturering og administration, men alt det klarer platformen nu.

“Med platformen og setup’et fra Conxion kan vi nu afdække vores markeders behov direkte på platformen og vi behøver ikke at bruge interne ressourcer på at lave kataloger. Alt det kører via platformen og det er ikke noget der kræver særligt mange ressourcer. Vi lægger idéerne ind i shoppen og sender en mail rundt til markederne, og derefter kan vi se hvor stor efterspørgsel der på de forskellige idéer. Det er virkeligt skønt!”

Vi vil følge med tiden og blive digitale

Hvordan har markederne/afdelingerne taget imod platformen
“I forhold til vores markeder, havde vi også et behov for at følge med tiden og blive digitale med en webshop. De fleste har været meget begejstret for platformen og nu skal vi i gang med at afholde nogle træninger med brugerne, da hele tankegangen med production on demand er ny. Platformen virker jo langt hen ad vejen som en almindelig webshop, hvilket er en fordel for brugerne, da det er nemt at gå til. Men selve platformen er jo meget mere end blot en webshop.”

Omkostninger vs. ressourcebesparelser

Hvordan har implementeringen af platformen været?
“Det skal siges at vi under implementeringen af platformen havde en del interne udskiftninger, men til trods for det synes jeg, at implementeringen er gået meget fint.“

Vi havde et godt samarbejde gennem hele processen og den tid vi har brugt på at implementere platformen, er i den grad givet godt ud i forhold til de ressourcer der nu er frigivet.

“Vi betaler jo et fee for at anvende shoppen, men den omkostning er langt mindre end de ressourcer vi sparer nu. Særligt hvis vi sammenligner med alle de udfordringer vi tidligere havde.”

Vores lager er i hvert fald halveret

Platformen er baseret på indkøb on-demand. Hvor meget vil du sige at jeres lager reduceret?
“Jeg vil mene at vores lager i hvert fald er halveret, hvilket naturligvis også skyldes de tider vi lever i. Production on demand tankegangen var ikke ny for os, men selve håndteringen var væsentligt mere ressourcekrævende end nu. Tidligere skulle vi gøre alt manuelt, men nu kan vi blot lægge produktet på shoppen og sende et nyhedsbrev ud, så klarer platformen resten.”

God kemi og gode resultater

Hvordan er samarbejdet generelt med Conxion?
“Jeg har siddet i denne stilling i seks år og i den tid har vi altid samarbejdet med Conxion. Samarbejdet fungerer godt og der er en god kemi mellem os i GN og medarbejderne i Conxion.
Vi har altid fået nogle gode oplæg ud fra vores briefinger, og de ting vi har fået produceret er blevet taget godt i mod af vores markeder. Processen fra briefing til idéoplæg og endelig produktion, har vi altid været meget tilfredse med.

Når man laver produktioner i Kina er det helt uundgåligt at der på et eller andet tidspunkt vil gå noget galt, men også her har Conxion været meget løsningsorienteret.
Det er nemt at rose et samarbejde når alt går efter planen, men virkeligheden er jo den, at der undervejs i et samarbejde vil opstå udfordringer og jeg må sige, at vi i alle situationer har været glade for samarbejdet med Conxion.”

Om GN Group

GN Group giver folk mulighed for at høre mere, gøre mere og være mere gennem intelligente løsninger til kommunikation og samarbejde.
GN’s løsninger omfatter:
Smarte høreapparater med strålende, livberigende lyd, direkte streaming i stereo og brancheførende genopladelighed – som alle forbedrer livet for mennesker med høretab
Integrerede headset-, højttaler- og videosamarbejdsløsninger, der hjælper fagfolk inden for alle typer virksomheder med at være mere produktive overalt
Trådløse hovedtelefoner og ægte trådløse øretelefoner designet til overlegne opkald og musik
GN’s løsninger markedsføres af ReSound, Beltone, Interton, Jabra, BlueParrott og FalCom i 100 lande. GN Group blev grundlagt i 1869 og beskæftiger 6.000 mennesker og er noteret på Nasdaq Copenhagen (GN.CO).