Virker reklameartikler og reklamegaver?

Virker reklameartikler?

VIRKER REKLAMEARTIKLER?

På baggrund af en undersøgelse foretaget i 2015, kan vi klart og tydeligt svare “ja!” – der er dog også plads til forbedringer.

Hvilke reklameartikler er populære?

Selv om det er en klassiker, så må vi konstatere at kuglepennen er kommet for at blive. Kuglepennen er den reklameartikel flest har liggende på sit bord, hvilket kunne få os til at sige ”find på noget andet!”. Men kuglepennen er samtidig også den reklameartikel som flest ville beholde som den eneste, hvis de kun måtte vælge én reklameartikel ud af alle dem de har på skrivebordet.

For at skille dig ud, må du derfor tænke i design og kvalitet. Det nytter ikke noget at komme med en dårlig pen i et kedeligt design – den drukner simpelthen blandt de andre kuglepenne. Kommer du derimod med en kuglepen med et flot logo, et godt call to action OG en god kvalitet, ja så er det jo din kuglepen der vil blive brugt.

Læs om reklameartikler generelt

Giver reklameartikler øget branding?

Men kan modtageren rent faktisk huske dit logo/brand? Ja, hele 83% kunne huske navnet på den virksomhed eller brand som var på reklameartiklen. Vi kan derfor entydigt konkludere, at brugen af reklameartikler VIL øge din synlighed og branding.

Igen er det vigtigt at fremhæve, at det naturligvis er den reklameartikel som er mest kreativ, eksklusiv eller bedst kvalitet, som får mest opmærksomhed og dermed også skaber mest synlighed og branding. Selv en billig reklameartikel er for dyr hvis den ikke bliver set. Det skal i den sammenhæng nævnes at kun 10% af de adspurgte ville smide en reklameartikel væk og hele 76% beholder den selv. Det betyder at selv en meget billig reklameartikel har en brandingværdi.

Husk et klart Call To Action

Er en flot reklameartikel med logo så godt nok? Lige her er der plads til forbedring. Undersøgelsen viste at hele 34% af reklameartiklerne havde et utydeligt eller slet ikke noget Call To Action (CTA).

Branding i sig selv er naturligvis vigtigt og relevant, men kan vi samtidigt få modtageren til at udføre en ønsket handling, så stiger værdien af reklameartiklen jo markant. Derfor er det vigtigt altid at forsøge at få et call to action med. Et klassisk eksempel er din hjemmesideadresse. Man kan dog sagtens være kreativ med masser af andre CTA’er; Tilmeld nyhedsbrev, Følg os på Facebook, LinkedIn osv.

Giver det øget salg?

Undersøgelsen viser at hele 83% har foretaget et køb af de virksomheder som de har modtaget reklameartikler fra. Dog siger undersøgelsen ikke noget om hvorvidt købet er foregået før eller efter modtagelsen af reklameartiklen. Vi kan med rimelighed tillade os at konkludere, at reklameartikler vil bidrage til et øget salg.

Ekstra tips!

I stedet for at skrive ”Besøg www.ditbrand.dk” er det en god idé at lave en unik webadresse (www.ditbrand.dk/unik) som kun findes på dine reklameartikler. På den måde kan du bedre måle effekten af reklameartiklen i den kampagne.

Hvilke reklameartikler ligger på dit bord?

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *